Školení CRM a obchod (online)
čtvrtek 15. 1. 2025, 14:00 - 16:00
CRM a obchod
- Odoo spojuje CRM s prodejem, projekty, kontakty atd.
- Výhoda: všechny údaje jsou propojené – z příležitosti vznikne nabídka → objednávka → faktura.
- Intuitivní rozhraní (Kanban, List, Calendar, Graph).
- CRM řídí vztahy se zákazníky – evidence kontaktů, aktivit, a hlavně obchodních příležitostí.
- Cílem je zefektivnit prodejní proces, zvýšit konverze a udržet přehled pro klienty (chatter) i obchodníky a management (výkazy)
KONTAKTY
Základy
- První ukázka modulu kontaktů je kvůli ukázce propojení s CRM a jiných modulů
- Kontakty v Odoo – centrální databáze zákazníků, dodavatelů i partnerů
- Společnost vs. Individuální
- Zákazník (FV) vs. Dodavatel (FP); zákazníkovi prodáváme, od dodavatele si kupujeme
Práce s kontakty
- Ruční vytvoření/import (CSV, Excel) + editace
- rychlé zadání z jiného modulu (CRM příležitost)
- Štítky – kategorizace kontaktů pro marketing apod.
- Hromadný edit – úpravy většího množství záznamů najednou (např. ARES)
- „Smart Buttons“ v kartě kontaktu – odkazy na schůzky, CRM (příležitosti) i prodej
Práce se záznamy obecně
- Přizpůsobení zobrazení Kanban/Pivot/apod.
- Filtry – vyhledávání v seznamech podle kritérií
- Custom filtry + oblíbené
- Naplánování activity (tlačítko hodinek)
CRM – Prospekty a příležitosti (LEADS & OPPORTUNITIES)
Základy
- Prospekt/Lead = potenciální kontakt (ještě nevíme, zda má zájem)
- Příležitost/Opportunity = obchodní příležitost s konkrétní poptávkou a předpokladem výnosu
- Rozdělení zajišťuje, že se pipeline (příležitosti) nezahltí (leadů může být hodně)
Prospekty
- Generování leadů – lze vytvořit ručně, generovat pomocí Odoo (za kredity), nebo přes web: např. formulářem, e-mailem, kampaněmi…– uživatel se přes web registruje a lead se na základě nastavení vepíše do seznamu
- Metriky pro marketing – zdroj, region, kampaň
„Best Practice"
- Vyplnit úplné informace o leadu
- Přidat poznámky (např. pro tým)
- Naplánovat aktivity a follow-up
- Převést na opportunity
KPI & Výkazy
- Počet přijatých leadů
- Doba vyřešení
- Přehled podle zdroje, obchodníka, důvodu ztráty
Automatizace
- Automatické přiřazení podle regionu, obchodníka
- Merge (sloučení duplicit)
- Lead Nurturing (automatická komunikace s neuzavřenými leady)
Příležitosti
- Pipeline = vizuální přehled obchodních fází (např. Kanban)
- Opportunity = potvrzený lead.
- Automatizace
- Fáze pipeline – např. New → Qualified → Proposition → Výhra/Ztráta.
- Karta příležitosti – očekávaný prodej, opakující se výnosy, pravděpodobnost
- Hvězdičky
„Best Practice“
- Sleduj svou pipeline
- Plánuj aktivity (calls, e-mails) - efektivní pouze se všemi daty
- Piš interní poznámky – přehled pro kolegy
- Udržuj pipeline aktuální – pravidelný review
KPI
- Ve výkazech můžeme sledovat nejlepší obchodníky/týmy/apod.
- Sledování času v jednotlivých fázích
Prodej a nabídky
Základy
- Obchodní týmy mohou být rozdělení podle regionu, produktu nebo třeba zákazníka
- Stavy nabídky – fáze nabídky a opětovná možnost odeslání či modifikace ke stejnému kontaktu
Tvorba nabídky
- Karta produktu, množství, slevy, ceny
- Volitelné produkty – doplňkový prodej
- Šablony – nabídky s přednastavenými položkami
- Obchodní podmínky – nastavení cen, platby, doručení
Předání zákazníkovi
- Náhled nabídky (preview)
- Odeslání nabídky (např. email)
- Komunikace přímo v chatteru nabídky
Schválení & konverze
- Potvrzení zákazníkem → vytvoření Sales Order
- Možnost schvalovacích procesů (volitelné)
📌 Délka školení: 3h