Česká legislativa a lokalizace pro Odoo 17

Adresář firem​

Rozšíření adresáře

  • Doplnění náležitostí dle zvyklostí českých uživatelů
  • Doplněn výchozí bankovní účet, na který má zákazník platit faktury vydané

Integrace na ARES

  • Integrace na ARES a automatické načítání informací o firmách
  • Načítání bankovních účtů firem

Fakturace a pokladna

Rozšíření deníků typu prodej (zákaznické faktury) a nákup (dodavatelské faktury)

  • Možnost nastavení subtypu umožnuje členit deníky na:
    • faktury
    • nedaňové zálohy
    • daňové zálohy
  • Uživatelsky definované způsoby číslování faktur
  • Číselné řady pracují s fiskálními roky odlišnými od kalendářních
  • Na denících lze volit výchozí účet závazků, resp. pohledávek, který má přednost před výchozím nastavením a nastavením v adresáři firem
  • Možnost zvolit výchozí bankovní účet pro platby dokladů
  • U deníků typu nákup a prodej je možné nastavit odkaz na deník pro hotovostní platby. Doklady s takto nastaveným deníkem se při potvrzení uhradí (tj. automaticky se vytvoří transakce do pokladny), což usnadňuje práci s pokladnou

Rozšíření vstupních formulářů faktur

  • Na daňových dokladech doplněny nezbytné náležitost týkající se DPH:
    • DUZP – datum uskutečnění zdanitelného plnění
    • DPPD – datum plnění z přijatého dokladu
  • Doplněny platební symboly
  • Přidán popis faktury pro snazší identifikaci dokladů v přehledu
  • Zobrazení použitého kurzu v editačním dialogu faktury
  • Faktury v cizí měně zobrazují v editačním dialogu DPH rekapitulaci i v lokální měně
  • Generování platební reference odpovídající podmínkám českého VS
  • Automatické odvození platební reference pro dodavatelské faktury z čísla došlého dokladu za pomocí chytrého algoritmu pracujícího s historií dokladů

Lepší práce s doklady

  • Kontroly na DUZP a DPPD na dokladu a jejich rozestupy i proti datu vystavení
  • Kontrola fiskální pozice a použitých daňových štítků
  • Automatické načítání kurzu z ČNB i pro historická data
  • Možnost zadat uživatelský kurz faktury
  • Možnost doklad úmyslně zařadit do řádků KH DPH A5/B3
  • Automatické napárování již dříve připojených plateb po resetu a novém potvrzení faktury
  • Automatické smazání vygenerovaného PDF tiskopisu faktury vydané při zásadní opravě faktury, aby zákazník mohl dostat opravený doklad
  • Při změně firmy na dokladu se resetují followers, aby nedošlo k odeslání dokladu nesprávným adresátům
  • Umožněno zvětšení okna s náhledem na přílohu dokladu (např. faktury přijaté)
  • V seznamu faktur doplněna informace o skutečném stavu zaplacení (tj. zaúčtovaných bankovních či pokladních transakcí) bez ohledu na registrované, ale ještě neprovedené platby
  • V seznamu faktur doplněná informace o dobropisované částce

Plná podpora záloh

  • Podpora práce s nedaňovými i daňovými zálohami na vstupu i výstupu bez nutnosti využít prodejní objednávku (vše v rámci modulu Účetnictví)
  • Možnost zúčtovat pouze zálohu, která ještě nebyla plně zúčtována
  • V seznamu dokladů doplněny informace jak o již zúčtované částce, tak o částce zbývající k zúčtování
  • V detailech dokladů doplněny aktivní smartboxy s vazbami mezi zálohami a fakturami

Kurzové rozdíly

  • Do reference na automaticky generovaném kurzovém rozdílu se ukládá číslo dokladu, ze kterého kurzový rozdíl vznikl

Úprava tiskových formulářů

  • Tisková sestava faktury upravena podle legislativních povinností
  • Na formuláře doplněny česká a slovenská QR platba

Automatizace 

  • Implementace formátu ISDOC pro elektronickou výměnu faktur (import pro deníky nákup a export pro deníky prodej jako příloha PDF)
  • Řádky faktury v ISDOC lze automaticky propojit s produkty
  • Rozšíření OCR vytěžování o práci s platebními symboly a datumy přidanými kvůli DPH
  • Načtení aktuálních informací z ARES při vytěžení faktury s pomocí OCR

DPH

Nastavení v souladu s českou legislativou

  • Do nastavení doplněna pole nutná ke generování Přiznání k DPH a Kontrolního hlášení DPH:
    • CZNACE
    • finanční úřad (s výběrem z číselníku)
    • pobočka finančního úřadu (s výběrem z číselníku)
    • datová schránka
    • odpovědná osoba
    • zástupce
  • Doplněny aktuální DPH sazby a jim odpovídající daňové štítky
  • Podpora přenesené daňové povinnosti
  • Podpora OSS

Práce s DPH na dokladech

  • Zavedeny tzv. fiskální pozice pro automatické nabízení správných DPH sazeb a daňových štítků v kontextu zvolené firmy, země a dalších údajů ovlivňujících DPH

DPH tiskopisy

  • Přiznání k DPH 
  • Kontrolní hlášení DPH (včetně přímé kontroly údajů vůči Přiznání k DPH) 
  • Souhrnné hlášení VIES (včetně přímé kontroly údajů vůči Přiznání k DPH) 
  • Všechny výkazy ve formátu XML souboru plně kompatibilním s EPO nebo ve formě standardního tiskopisu v PDF 
  • Tisk přehledu záznamní povinnosti DPH, KH DPH 
  • Tisk přehledu dokladů a kontrolní sestavy pro Kontrolní hlášení DPH 
  • DPH reporty se obecně řídí podle DUZP

Banky a platby

Rozšíření plateb

  • Doplnění platebních symbolů:
    • variabilní symbol (VS)
    • konstantní symbol (KS)
    • specifický symbol (SS)
  • Doplněna automatická detekce čísla bankovního účtu zadaného v různých formátech (např. IBAN apod.).  Účet lze evidovat v libovolném formátu a příslušné funkce (QR platba, generování platebních příkazů, detekce partnera při stahování online výpisu atd.) si s tím poradí.

Automatizace

  • Online komunikace s bankami rozšířena o korektní práci s platebními symboly
  • Generování platebního příkazu ve formátech:
    • ABO
    • MultiCash
  • Podpora dávkových importů bankovních výpisů ve formátech:
    • ABO
    • MultiCash
    • KB Best
  • Rozšíření funkcí automatického párování plateb pro snadnější identifikaci platby (např. dle partnera, čísla účtu atd.)

Účetnictví

Účtový rozvrh a předkontace

  • Upraven výchozí účtový rozvrh dle českých účetních standardů 
  • Nastaveny základní předkontace pro automatické účtování v souladu s českými účetními standardy 
  • Možnost nastavení samostatných účtů závazků a pohledávek pro jednotlivé řady faktur 
  • Možnost nastavení výchozích účtů pro práci s dlouhodobým majetkem 

Účetní výkazy dle českých účetních standardů

  • Rozvaha v plném i zkráceném rozsahu 
  • Výkaz zisků a ztrát v plném i zkráceném rozsahu 
  • Intrastat

Evidence majetku

Rozšíření karty majetku

  • Karta majetku doplněna o nová pole (evidenční číslo, odpovědná osoba, datum zařazení, analytická distribuce, číselná řada atd.)
  • Odpisové modely doplněny o nová pole přidané na kartu majetku

Účetní a daňové odpisy

  • Účetní odpisy odpovídající legislativním náležitostem, pracující správně se zadanými datumy
  • Implementovány daňové odpisy dle české legislativy
  • Účetní odpisy je možné tvořit i podle daňových odpisů (měsíčně i ročně)

Lepší práce s majetkem

  • Lze definovat výchozí deník pro práci s majetkem
  • Přidáno nastavení výchozích účtů (účet pořízení, účet majetku, účet oprávek, účet odpisů)
  • Automatické generování účetního záznamu o zařazení majetku do evidence
  • Samostatné agendy pro komfortní práci s účetními a daňovými odpisy
  • Doplněny nové agendy pro pohodlnější práci s účetními a daňovými odpisy s lepší možností filtrace a grupování
  • Doplněny sady tiskových sestav majetku, a to i k určitému datu

Ostatní vylepšení

  • V titulku webové stránky či záložky se zobrazuje název aktuálně zpracovávané firmy
  • Možnost definovat emailové podpisy a emailové adresy pro specifickou firmou v rámci tzv. multi-copany

Naše legislativa je k dispozici jak našim zákazníkům, 
tak i ostatním Odoo partnerům a jejich zákazníkům.

Klíčové vlastnosti
legislativního balíčku

Kompatibilní pro 
verzi 17.x a novější

= snadný přechod na novou verzi 

Ověřená a udržitelná
aktualizovatelnost

= snadná aktualizace na novou verzi legislativy 

Maximální využití vnitřních
principů systému Odoo

= žádné speciální nesystémové evidence a úpravy. 

Kompatibilita s Odoo.s​h
i provozem on-premise

= samostatně instalovatelné balíčky