Přejít na obsah

Školení CRM a obchod (online)

čtvrtek 15. 1. 2025, 14:00 - 16:00

Přidat do kalendáře:

CRM a obchod ​

  • Odoo spojuje CRM s prodejem, projekty, kontakty atd.
  • Výhoda: všechny údaje jsou propojené – z příležitosti vznikne nabídka → objednávka → faktura.
  • Intuitivní rozhraní (Kanban, List, Calendar, Graph).
  • CRM řídí vztahy se zákazníky – evidence kontaktů, aktivit, a hlavně obchodních příležitostí.
  • Cílem je zefektivnit prodejní proces, zvýšit konverze a udržet přehled pro klienty (chatter) i obchodníky a management (výkazy)


KONTAKTY

Základy

  • První ukázka modulu kontaktů je kvůli ukázce propojení s CRM a jiných modulů
  • Kontakty v Odoo – centrální databáze zákazníků, dodavatelů i partnerů
  • Společnost vs. Individuální
  • Zákazník (FV) vs. Dodavatel (FP); zákazníkovi prodáváme, od dodavatele si kupujeme

Práce s kontakty

  • Ruční vytvoření/import (CSV, Excel) + editace
  • rychlé zadání z jiného modulu (CRM příležitost)
  • Štítky – kategorizace kontaktů pro marketing apod.
  • Hromadný edit – úpravy většího množství záznamů najednou (např. ARES)
  • „Smart Buttons“ v kartě kontaktu – odkazy na schůzky, CRM (příležitosti) i prodej

Práce se záznamy obecně

  • Přizpůsobení zobrazení Kanban/Pivot/apod.
  • Filtry – vyhledávání v seznamech podle kritérií
  • Custom filtry + oblíbené
  • Naplánování activity (tlačítko hodinek)

 

CRM – Prospekty a příležitosti (LEADS & OPPORTUNITIES)

 Základy

  • Prospekt/Lead = potenciální kontakt (ještě nevíme, zda má zájem)
  • Příležitost/Opportunity = obchodní příležitost s konkrétní poptávkou a předpokladem výnosu
  • Rozdělení zajišťuje, že se pipeline (příležitosti) nezahltí (leadů může být hodně)

Prospekty

  • Generování leadů – lze vytvořit ručně, generovat pomocí Odoo (za kredity), nebo přes web: např. formulářem, e-mailem, kampaněmi…– uživatel se přes web registruje a lead se na základě nastavení vepíše do seznamu
  • Metriky pro marketing – zdroj, region, kampaň
​„Best Practice"
    • Vyplnit úplné informace o leadu
    • Přidat poznámky (např. pro tým)
    • Naplánovat aktivity a follow-up
    • Převést na opportunity
​KPI & Výkazy
    • Počet přijatých leadů
    • Doba vyřešení
    • Přehled podle zdroje, obchodníka, důvodu ztráty
​Automatizace
    • Automatické přiřazení podle regionu, obchodníka
    • Merge (sloučení duplicit)
    • Lead Nurturing (automatická komunikace s neuzavřenými leady)

Příležitosti

  • Pipeline = vizuální přehled obchodních fází (např. Kanban)
  • Opportunity = potvrzený lead.
  • Automatizace
  • Fáze pipeline – např. New → Qualified → Proposition → Výhra/Ztráta.
  • Karta příležitosti – očekávaný prodej, opakující se výnosy, pravděpodobnost
  • Hvězdičky
​„Best Practice“
    • Sleduj svou pipeline
    • Plánuj aktivity (calls, e-mails) - efektivní pouze se všemi daty
    • Piš interní poznámky – přehled pro kolegy
    • Udržuj pipeline aktuální – pravidelný review
​KPI
    • Ve výkazech můžeme sledovat nejlepší obchodníky/týmy/apod.
    • Sledování času v jednotlivých fázích

 

Prodej a nabídky

Základy

  • Obchodní týmy mohou být rozdělení podle regionu, produktu nebo třeba zákazníka
  • Stavy nabídky – fáze nabídky a opětovná možnost odeslání či modifikace ke stejnému kontaktu

Tvorba nabídky

  • Karta produktu, množství, slevy, ceny
  • Volitelné produkty – doplňkový prodej
  • Šablony – nabídky s přednastavenými položkami
  • Obchodní podmínky – nastavení cen, platby, doručení

Předání zákazníkovi

  • Náhled nabídky (preview)
  • Odeslání nabídky (např. email)
  • Komunikace přímo v chatteru nabídky

Schválení & konverze

  • Potvrzení zákazníkem → vytvoření Sales Order
  • Možnost schvalovacích procesů (volitelné)


📌 Délka školení: 3h